Service & contact Mijn Rechtshulpdossier

Service & contact

Mijn Rechtshulpdossier

We zijn gestart met een proef waarin we rechtshulpdossiers willen delen met klanten. Niet iedereen kan daar nu al aan meedoen.
Alleen wanneer u gevraagd bent om mee te doen en u akkoord bent gegaan wordt een dossier met u gedeeld.
We hopen op deze wijze u nog beter van dienst te kunnen zijn.
Maar het kan ook nieuwe vragen oproepen. Op deze pagina geven we alvast antwoorden op vaak gestelde vragen.

Vragen over Mijn Rechtshulpdossier

  • Zijn mijn gegevens op de site goed beveiligd?
    Zeker. De lijn tussen uw computer en de ‘Mijn Rechtshulpdossier’ omgeving is goed beveiligd. Hierdoor is het voor derden zo goed als onmogelijk om uw gegevens te onderscheppen. U kunt zelf ook bijdragen aan de beveiliging van uw gegevens door een complex wachtwoord te gebruiken (dus niet uw eigen naam of uw geboortedatum) voor Mijn Univé waar u kunt kiezen voor Mijn Rechtshulpdossier. Andere tips: Vertel uw wachtwoord niet aan anderen, gebruik een zogenaamde password manager en log uit zodra u klaar bent in Mijn Univé.
  • Waarom Mijn Rechtshulpdossier?
    Univé Rechtshulp wil haar klanten graag op een laagdrempelige manier toegang geven tot hun eigen rechtshulpdossier. Met een kleine groep klanten doen we hiermee nu de eerste ervaringen op. Straks kunnen alle klanten op deze plek de stukken uit hun dossier bekijken en eenvoudig zelf documenten aan hun dossier toevoegen. Er zullen steeds meer mogelijkheden voor een grotere groep beschikbaar komen.
  • Wat kan ik zien in Mijn Rechtshulpdossier?
    In Mijn Rechtshulpdossier kunt u de documenten uit uw dossier zien. Denkt u daarbij aan de documenten die u zelf aan uw dossier heeft toegevoegd, de documenten die de rechtshulpverlener met u deelt maar ook de telefoonnotities en e-mails.
  • Hoe meld ik me aan voor Mijn Rechtshulpdossier?
    Als u tot de pilotgroep behoort, heeft u hiervoor van ons een mail ontvangen. Alleen via de activeringslink voor Mijn Univé in deze mail kunt u toegang krijgen tot Mijn Rechtshulpdossier. Nadat u via die link uw Mijn Univé account heeft geactiveerd, heeft u direct toegang tot Mijn Rechtshulpdossier.
  • De link in de e-mail werkt niet
    Uit veiligheidsoverwegingen is de link een beperkt aantal dagen actief. Heeft u het Mijn Univé account niet tijdig bevestigd, dan kunt u via de website van Univé zelf alsnog een account aanmaken voor Mijn Univé.
  • Ik heb geen e-mail voor het activeren ontvangen
    ​Controleert u eerst de spam box van uw e-mail. Vindt u daar onze activeringsmail ook niet? Dan heeft u ons mogelijk een onjuist e-mailadres doorgegeven of hebben we een verouderd adres in onze administratie staan. In dit geval kunt u het best contact opnemen met uw rechtshulpverlener om dit te controleren.
  • Ik zie niet al mijn zaken. Hoe kan dit?
    ​Alleen zaken waarvoor wij u hebben uitgenodigd, zijn zichtbaar in Mijn Rechtshulpdossier. Per zaak beoordelen wij of deze in aanmerking komt voor plaatsing in Mijn Rechtshulpdossier.
  • Ik weet mijn inloggegevens niet meer
    Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé moet u uw inlognaam en wachtwoord invullen. Uw inlognaam is uw e-mail adres.​​ Als u uw wachtwoord bent vergeten dan klikt u op ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’. De rest wijst zich vanzelf.
  • Is een wijziging direct zichtbaar in Mijn Rechtshulpdossier?
    ​Wijzigingen verwerken wij vrijwel direct. Wilt u iets veranderen aan uw verzekeringen? Dan kunt u daarvoor terecht in Mijn Univé of u kunt contact opnemen met uw regionale Univé-winkel.
  • Kan iedereen een account aanmaken?
    ​Iedereen kan zelf een account aanmaken voor Mijn Univé. Of uw rechtshulpdossier wordt getoond hangt af van de afspraak die met de rechtshulpverlener is gemaakt.
  • Waarom is een activeringslink nodig?
    Dit doen we uit veiligheidsoverwegingen. We willen zeker weten dat wij met u te maken hebben. Nadat u zich heeft aangemeld voor Mijn Univé, moet u uw account voor Mijn Univé eenmalig activeren. Daarom stuurt Univé u de activeringscode naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Door in de mail op de activeringslink te klikken, activeert u uw account. Vanaf dat moment heeft u toegang tot Mijn Rechtshulpdossier.
  • Wat is het verschil tussen Mijn Rechtshulpdossier en Mijn Univé?
    ​Zowel Mijn Rechtshulpdossier als Mijn Univé zijn persoonlijke, beveiligde omgevingen. Maar elk dient een eigen doel. Het grootste verschil: Via Mijn Rechtshulpdossier heeft u inzage in de zaak die u bij Univé Rechtshulp heeft gemeld. Deze link vindt u in Mijn Univé als daar door Univé Rechtshulp dossiers met u zijn gedeeld. De brieven en e-mails en relevante documenten zijn overzichtelijk geplaatst en u kunt ze op elk gewenst moment raadplegen. Ook kunt u zelf aanvullende documenten toevoegen en op termijn reageren op vragen van de rechtshulpverlener. Alles wat dus betrekking heeft op de bewuste zaak. Mijn Rechtshulpdossier is een omgeving die enkel en alleen toegankelijk is voor u en voor uw rechtshulpverlener van Univé Rechtshulp. Medewerkers van Univé hebben daarin dus geen inzage. Via Mijn Univé krijgt u de gegevens van al uw Univé-verzekeringen te zien. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens en verzekeringen wijzigen, online uw schade melden en uw correspondentie over de verzekeringen inzien. In Mijn Univé logt u in met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Uw zorgverzekering kunt u niet wijzigen in Mijn Univé; dit kan via Mijn Univé Zorg.
  • Wat kan ik met Mijn Rechtshulpdossier?
    Mijn Rechtshulpdossier is een persoonlijke, beschermde omgeving om uw rechtsbijstand dossier 24 uur per dag online te beheren. Nadat u bent ingelogd, kunt u er eenvoudig de documenten, e-mails en bijlagen over uw zaak inzien. Ook kunt u hier informatie uitwisselen met uw rechtshulpverlener. Op termijn is het ook de bedoeling dat u berichten kunt achterlaten zoals bijvoorbeeld een terugbel verzoek etc. Let op: u heeft in Mijn Rechtshulpdossier geen inzage in uw verzekeringsgegevens. Voor het online wijzigen van uw verzekeringen, om uw schade te melden en een verhuizing door te geven kunt u terecht in Mijn Univé.​
  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
    Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé moet u uw inlognaam/e-mailadres en uw wachtwoord invullen. Weet u uw wachtwoord niet meer, klik dan in dat scherm op de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’. U kunt dan op een vervolgscherm uw e-mailadres invullen. Kort daarna krijgt u op dat adres een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen. Direct contact met een medewerker? Heeft u niet kunnen vinden wat u zocht? Neem dan contact op met Univé Rechtshulp. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.